Har du spørgsmål til vores hold?

Med gode og velforberedte instruktører på alle hold, sikrer vi dig en god og stemningsfyldt træning med højt humør og et godt udbytte!
Har du spørgsmål til holdene, er du altid velkommen til at spørge vort personale eller henvende dig på kjellerup@sportogfitness.dk

Holdbeskrivelser

Puls & styrke
Puls & styrke er for dem, der ønsker styrketræning på hold hvor der fokuseres på styrke og udholdenhed. Puls & styrke er dermed en effektiv måde at få trænet hele kroppen på. Der anvendes redskaber i form af slynge, stænger, kettlebells, dæk, elastikker og bolde. Timen er for alle uanset niveau

Morgenfrisk workout
I januar og februar måned vil der om lørdagen være morgenfrisk workout fra kl. 8 til 9. Holdet vil skifte imellem tabata og cirkeltræning: Tabata træning giver optimal form og fedtforbrænding. Træningen er opbygget af intervaller, hvor man yder sit maksimale i 20 sekunder og holder 10 sekunders pause, dette gentaget 8 gange, og man skal igennem 6 øvelser i alt, hvoraf der vil være tre puls øvelser og tre styrkeøvelser. Alle øvelser vil blive gennemgået og afprøvet, så jeg er sikker på, at alle kender øvelserne. Cirkeltræning er for dig, som gerne vil træne alle kroppens store muskelgrupper igennem. Du træner ved hver station i 45 sekunder og så er der 15 sekunder til at skifte til næste station. Der vil være stationer, hvor du skal benytte vægte, og her er det vigtigt, at man passer på sig selv.

Spinning
Indendørs træningsform, hvor der trænes på specialdesignede cykler til netop denne form for træning. Under træningen føres du gennem forskellige øvelser, hvor fokus er et boost til forbrændingen og konditionstræning i form af intervaltræning. Under hele træningen vil der være positiv opbakning fra en uddannet spinningsinstruktør.

Body Work
Styrketræning på hold, hvor fokus er at få det maksimale ud af dine muskler. Jo mere dine muskler bliver udfordret, jo mere energi kræves der af din krop, jo højere bliver din forbrænding! Under træningen kommer vi hele intensitetsskalaen igennem! Body Work er et fantastisk alternativ til den almindelige styrketræning i centrets maskiner! Med nye programmer hver måned sikrer vi dig variation og dermed også bedst udbytte af din træning.

Glad Krop
Fokus på din core (mave/lænd.) Her arbejdes med smidighed og bevægelighed. Glad Krop er et supergodt supplement til din træning og kan være med til at forebygge skader.

Stram op
Er en fortsættelse af ”Glad Krop”. Vi arbejder stadig med at skabe en stærk og stabil kropsstamme, hvor øvelser for mave- og rygmuskulaturen er i højsæde. Vi kommer i løbet af timen hele kroppen igennem og styrker således også arme, baller og lår. Når bolden indgår i øvelserne, bliver muskeltræningen mere sjov og udfordrende, da balancen samtidig indgår som et element, hvilket kræver et ekstra opspænd og fokus på stabiliteten i kroppen. Som variation kan der også indgå andre rekvisitter i timen.

Cirkeltræning
Dette hold har en varighed på 30 min., da det er meningen at man kan supplere med 30 min. spinning forinden. Husk at tilmelde dig begge hold hvis du ønsker en fuld times træning der består af 30 min. spinning og 30 min. cirkeltræning. Men du er også meget velkommen til kun at deltage på det ene hold hvis du kun ønsker 30 min. effektiv træning. Man skal komme opvarmet til dette hold, enten ved at deltage på spinningholdet der ligger lige forinden eller ved at benytte vores fitnessfaciliteter hvis man ikke deltager på spinningholdet.

TABATA
Højintens træning med 6 forskellige øvelser, både styrke- og pulstræning. Én øvelse tager 4 minutter, hvor man arbejder 20 sekunder og holder 10 sekunders pause. 20 sekunder x 8 gentagelse gange = 4 minutter. Vi er indendørs om vinteren og udendørs om sommeren alt efter vejret.

HOLDTRÆNING– REGLER

  • Framelding skal ske senest 2 timer før holdstart – ellers tilfalder en bøde på kr. 50,- (for PBS-medlemmer) eller 5 dages træning (for kontant-medlemmer)
  • Fremmøde på medlemsskærmen skal være gennemført senest 10 min. inden holdstart.
  • Udeblivelse uden varsel medfører bøde (kr. 50,- eller 5 dage).
  • Booking kan ske helt op til holdets start.
  • Der kan bookes 1 måned frem i tiden.
  • Skiftesko er påbudt.
  • Der skal medbringes håndklæde til ALLE holdtræninger.

Vi gør opmærksom på, at man IKKE kan afmelde sig til holdtræning ved at sende os en mail eller SMS.