Har du spørgsmål til vores hold?

Med gode og velforberedte instruktører på alle hold, sikrer vi dig en god og stemningsfyldt træning med højt humør og et godt udbytte!
Har du spørgsmål til holdene, er du altid velkommen til at spørge vort personale eller henvende dig på kjellerup@sportogfitness.dk

Holdbeskrivelser

Dancefit
Dancefit er timen, hvor vi leger med alt det bedste fra dancefitness-verdenen! Jeg fylder på med koreografier til musik af den allernyeste slags, men går også på jagt efter de ældre perler, ligesom jeg vil præsentere jer for musik, der knytter sig til de forskellige stilarter indenfor dans. Undervejs stiller vi skarpt på simple grundtrin og sekvenser fra fx cha cha cha, jive, tango, salsa, samba, rock’n’roll, vals, disco og hip-hop – og arbejder det ind i overskuelige koreografier, som alle kan være med på! Vi har – som altid – danseglæden i centrum, så kom og vær med til en time fyldt med energi, masser af smil og lækker musik.

Outdoor træning
Outdoor træning er til dig der synes, at det er fedt at træne udendørs og bruge de udendørs faciliteter ved Arena Park. Det er kun et spørgsmål om påklædning, da vi træner udendørs uanset vejr og vind. Træningen tilpasses de enkeltes niveau, så der er plads til alle. Alle træninger vil blive afholdt i Arena Park, og det vil være i tidsrummet lørdag 8.00-9.00 på nær en enkelt træning som vil blive afholdt søndag den 28. oktober kl. 9.30. Træningsperioden løber fra d. 13. oktober til 1. december, dvs. 8 træningsgange. Er man ny og har spørgsmål til øvelserne, så kom gerne 10 minutter før. Vi mødes altid ved indgangen til Arenaen. Karin Dybdal Hansen og Rikke Møller Larsen vil skiftevis stå for Outdoor træningen, og vi glæder os til at se jer. Medbring altid liggeunderlag, handsker, evt. egne vægte og drikkedunk.

Oversigt over træningerne:

  1. Oktober Tabata, 20. oktober Forhindringsløb, 28. oktober Bakketræning med puls og styrkeøvelser, 3. november Runde løb, 10. november Tabata, 17. november Bakketræning med puls og styrkeøvelser, 24. november Cirkeltræning og 1. december Forhindringsløb.

Slyngetræning udendørs
Slyngetræning, også kendt som TRX, er en funktionel træningsform hvor alle muskler kommer spil. Det er træning med egen kropsvægt, det er træning for alle – stor som lille. Vil du prøve noget nyt og spændende, så tilmeld dig holdet der kører hver torsdag fra 19:20-20:20. Jeg glæder mig til at se dig til en sjov og funktionel træning – Nicolaj.

Spinning
Indendørs træningsform, hvor der trænes på specialdesignede cykler til netop denne form for træning. Under træningen føres du gennem forskellige øvelser, hvor fokus er et boost til forbrændingen og konditionstræning i form af intervaltræning. Under hele træningen vil der være positiv opbakning fra en uddannet spinningsinstruktør.

Body Work
Styrketræning på hold, hvor fokus er at få det maksimale ud af dine muskler. Jo mere dine muskler bliver udfordret, jo mere energi kræves der af din krop, jo højere bliver din forbrænding! Under træningen kommer vi hele intensitetsskalaen igennem! Body Work er et fantastisk alternativ til den almindelige styrketræning i centrets maskiner! Med nye programmer hver måned sikrer vi dig variation og dermed også bedst udbytte af din træning.

Zumba
En af de mest populære holdaktiviteter lige i øjeblikket. Zumba er noget for dig, der elsker at danse og bevæge kroppen til dejlig musik. Serierne bliver gennemgået trin for trin, så alle kan følge med. Med denne form for træning bliver pulsen skudt i vejret, og du får bevæget hele kroppen.

TABATA
Højintens træning med 6 forskellige øvelser, både styrke- og pulstræning. Én øvelse tager 4 minutter, hvor man arbejder 20 sekunder og holder 10 sekunders pause. 20 sekunder x 8 gentagelse gange = 4 minutter. Vi er indendørs om vinteren og udendørs om sommeren alt efter vejret.

Motion for dig og mig
Formiddagstræning der styrker hele kroppen. Der er plads til alle. Vi starter på anklen og arbejder os hele vejen op. Har du nogle skader eller andre ting som vi skal tage højde for så sig det endelig til instruktøren – vi er her for at hjælpe dig.

Hit Fit Dance
Nu kommer den ultimative dansetime for dig, der gerne vil danse, forbrænde og have det sjovt på samme tid..! Hit Fit Dance er ikke bare en almindelig forbrændingstime. Vi har taget udgangspunkt i musikken og den dansestil som var fremme på det givne tidspunkt. Vi danser rock ́n roll til 50-ernes rockede rytmer. Twist til 60-ernes Beatles. 70-ernes discotrin i bedste John Travolta stil. Pop og grandprix fest fra 80-erne, samt de mere moderne funk og showdance moves fra 00-erne og 10-erne. Alle de største hits er med, og det er svært ikke at skråle med på sangene, der brager ud af højttalerne..! En Hit Fit Dance time er for alle aldre og alle niveauer, da der vil være musik og trin for enhver smag. Koreografierne er forholdsvis simple, så eleverne behøver ikke, at få dem gennemgået først, men derimod blot følge med instruktøren. Undervisningen gør det muligt for hver enkelt elev at give den ekstra gas eller udføre flere detaljer af koreografien, udfra deres egne fysiske eller tekniske evner. På denne måde bliver det både udfordrende og hårdt for alle elever allerede ved den første undervisningsgang. GLÆD DIG!

Glad Krop
Fokus på din core (mave/lænd.) Her arbejdes med smidighed og bevægelighed. Glad Krop er et supergodt supplement til din træning og kan være med til at forebygge skader.

Stram op
Er en fortsættelse af ”Glad Krop”. Vi arbejder stadig med at skabe en stærk og stabil kropsstamme, hvor øvelser for mave- og rygmuskulaturen er i højsæde. Vi kommer i løbet af timen hele kroppen igennem og styrker således også arme, baller og lår. Når bolden indgår i øvelserne, bliver muskeltræningen mere sjov og udfordrende, da balancen samtidig indgår som et element, hvilket kræver et ekstra opspænd og fokus på stabiliteten i kroppen. Som variation kan der også indgå andre rekvisitter i timen.

Cirkeltræning
Dette hold har en varighed på 30 min., da det er meningen at man kan supplere med 30 min. spinning forinden. Husk at tilmelde dig begge hold hvis du ønsker en fuld times træning der består af 30 min. spinning og 30 min. cirkeltræning. Men du er også meget velkommen til kun at deltage på det ene hold hvis du kun ønsker 30 min. effektiv træning. Man skal komme opvarmet til dette hold, enten ved at deltage på spinningholdet der ligger lige forinden eller ved at benytte vores fitnessfaciliteter hvis man ikke deltager på spinningholdet.

1/2 times spinning
Indendørs træningsform, hvor der trænes på specialdesignede cykler til netop denne form for træning. Under træningen føres du gennem forskellige øvelser, hvor fokus er et boost til forbrændingen og konditionstræning i form af intervaltræning. Dette hold har en varighed på 30 min, da det er meningen at man kan supplere med 30 min. cirkeltræning bagefter. Husk at tilmelde dig begge hold hvis du ønsker en fuld times træning der består af 30 min. spinning og 30 min. cirkeltræning. 

Crossdance
Crossdance™ kombinerer flere fitnesselementer i en power-packed time baseret på modulerne dance, bodytoning, cardio og balance. Modulernes rækkefølge er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning. Vi danser efter et “Crossdance™-hjul”, som angiver en fast struktur, men som samtidig giver instruktøren fuld frihed til at sætte sit eget præg på timen via variationer i musik og koreografi. Crossdance™-hjulet er let at følge og vil udfordre både fitnessentusiaster og favne begyndere. Glæd dig til en energifyldt time, der giver smil på læben og sved på panden!

Power circle
Dette hold er for dem der ønsker en mere veltrænet krop, og som ønsker en effektiv træning via intervaltræning. Power circle forbedrer både din styrke og kondition, samtidig med at der forbrændes en masse kalorier. På dette hold arbejder vi med funktionelle bevægelser, hvor vi involverer mange led og muskelgrupper. Intensiteten er høj og vi spilder ikke tiden. Der trænes både med egen kropsvægt, men der vil også blive anvendt redskaber såsom medicinbolde, kettlebells, elastikker, håndvægte, stænger mv. Træningen foregår som cirkeltræning, hvor der er 8 øvelser/stationer der gentages i 3 runder. Dette hold har en varighed på 30 min., da det er meningen at man kan supplere med 60 min. spinning forinden. Husk at tilmelde dig begge hold hvis du ønsker 1,5 times træning der består af 60 min. spinning og 30 min. cirkeltræning. Men du er også meget velkommen til kun at deltage på Powercircle hvis du kun ønsker 30 min. effektiv træning. Man skal komme opvarmet til dette hold, enten ved at deltage på spinningholdet der ligger lige forinden eller ved at benytte vores fitnessfaciliteter hvis man ikke deltager på spinningholdet.

HOLDTRÆNING– REGLER

  • Framelding skal ske senest 2 timer før holdstart – ellers tilfalder en bøde på kr. 50,- (for PBS-medlemmer) eller 5 dages træning (for kontant-medlemmer)
  • Fremmøde på medlemsskærmen skal være gennemført senest 10 min. inden holdstart.
  • Udeblivelse uden varsel medfører bøde (kr. 50,- eller 5 dage).
  • Booking kan ske helt op til holdets start.
  • Der kan bookes 1 måned frem i tiden.
  • Skiftesko er påbudt.
  • Der skal medbringes håndklæde til ALLE holdtræninger.

Vi gør opmærksom på, at man IKKE kan afmelde sig til holdtræning ved at sende os en mail eller SMS.